W wyniku użytkowania tuleje i linki rozciągają się, luzują i wnika w nie brud, co zwiększa tarcie w przekładni. Ponadto, wraz z użytkowaniem, sprężyny mogą stracić napięcie i ostatecznie spowodować utratę precyzji zmiany biegów. Obecnie w większości rowerów regulację przerzutki tylnej można przeprowadzić na przykład na samej przerzutce, za pomocą śrubokręta lub działając na samą linkę przerzutki. W pierwszym przypadku musimy operować dwoma śrubami, jedną nazwaną literą L, a drugą literą H. Pierwsza z nich działa na dolne koło pasowe w jego ruchu do wewnątrz, a druga, H, działa na to samo koło pasowe, ale w jego ruchu na zewnątrz.
Jaki sprzęt jest mi potrzebny do rozpoczęcia kolarstwa?
Krok 1. Zaznaczenie górnej granicy
Musimy ustawić łańcuch poprzez operowanie dźwigniami przerzutek na największej zębatce. W ten sam sposób musimy obracać śrubą L, aż dolne koło pasowe znajdzie się dokładnie pod największą zębatką. Zapobiegnie to ześlizgiwaniu się łańcucha z tej zębatki do koła.
Krok 2. Oznaczanie dolnej granicy
Teraz umieścić łańcuch na najmniejszej zębatce za pomocą dźwigni zmiany biegów i obróć śrubę H do momentu, gdy koło pasowe znajdzie się tuż pod najmniejszą zębatką. W ten sposób zapewniamy, że łańcuch nie spadnie poniżej tej zębatki.
Krok 3. Moment dostosowania
Kręcimy pedałami podczas wymiany zębatek. Jeżeli widzimy, że łańcuch przeskakuje w jakimś miejscu zębatki bez uprzedniego uruchomienia dźwigni, dokręcamy o ćwierć obrotu śrubę odpowiadającą stronie, w którą przeskakuje łańcuch.
Nigdy mi się nie udaje ustawić przerzutek w odpowiedni sposób, spróbuje z tym przewodnikiem.